Woke up this morning

And smiled with the rising sun! - Bob Marley

Snow

Ibland är det bättre hemma än borta...

Martinar

Moppeåkning

Idag har vi kört moped, eller egentligen motorcykel i 16 mil från halv nio på morgonen till ca halv sex på eftermiddagen. Mycket har vi sett på förmiddagen för sen regnade det hela vägen hem. Tänk dig att du kör i 50, och någon häller en hink på dig i 3 timmar. Jätteroligt! Kallt var det också!
Men vi hittade några fina ställen efter vägen som t.ex. en vulkan, lite risterasser och en marknad där de sålde bland annat katter i olika former.
Imorgon är alltså sista hela dagen, sen får vi börja åka hemåt! Ska bli skönt med lite kyla, riktig mat och bastu.

Monkey Temple

Uluwatu

Surfing

Han var faktiskt från australien, ca 4 år och blev igångknuffad. Men han är vår idol.
Vi börjar också få kläm på det här med surfing nu. Se och Njut!

Mer Bali

Gili Öarna

Det var fint där.

Jätte.

Nu är vi tillbaka i stort sett där var vi började, i Seminyak. Fast nu har vi hittat ett 100 gånger bättre hotell. Det finns t.ex. varmt vatten i duschen, kyl, pool, AC och sist men inte minst 5 soffor. Det är en lägenhet med 2 rum och ett litet kök. Och vi betalar ungefär 200 kr per person och natt inklusive frukost. Så imorgon ska vi nog hyra en surfbräda var och försöka lära oss lite själva medan vi funderar om vi ska gå surfskola i början av nästa vecka. Johan påstår att vi, eller han själv iaf, redan är så gott som proffs. Han har bara inte lärt sig riktigt hur man ska göra än. Han påstår sig åtminstone veta åt vilket håll havet ligger från vårat hotell.
Nu ska vi gå och äta mat för vi har inte ätit sen frukost i morse och nu är klockan 19.

Gili Islands

Ar fortfarande kvar pa Gili oarna. Ar skont nar det inte ar nagon trafik utan bara cyklar och hastar. Mindre skont ar det for Martin som ligger pa hotellet och har ont i magen efter en suspekt glass igar pa eftermiddagen som gjorde att han kastade upp bade glass och Mie Goreng(stekta nudlar) inom 60 minuter.

Jag och Johan har hyrt cyklar och cyklat runt hela on vilket tog ungefar 45 minuter, bilder kommer senare nar vi hittar ett tradlost natverk nagonstans. Forutom Martin och hans mage sa mar vi helt okej. Ar ungefar 2,5 vecka tills vi ska hemat igen, men vi lamnar nog Gili pa fredag och aker tillbaka mot Bali for att forsoka lara oss surfa.

Mvh Robin

Yes...

Imorgon aker vi mot de sa kallada Gili-oarna. Ska tydligen vara ett paradis med kritvita strander och palmer, far se om det stammer. Hur som helst sa ar det inte varje dag man tar ut 3 miljoner pa bankomaten efter att man har suttit bakom en balines pa en moped i hundra knyck i beckmorker fran hotellet och det var 3 km till bankomaten. Lang mening blev det dar. 05.30 ska vi aka fran hotellet imorgon och sen bat(boat).

Idag hyrde vi moped och akte och tittade pa 2 sjoar uppe i bergen. Jag akte bakom Johan som forsokte anpassa sig till den balinesiska trafiken. Var mycket svart da varan moppe verkade ha 40 hastkrafter mindre an alla andras, eller sa berodde det pa att vi var for tjocka. Svart att saga.

Nu ska vi packa och mojligtvis kolla pa film innan Snark-Tavlingen mellan mig och Martin borjar.

God natt.
Mvh Robin och JOhan

Mer Bilder

Hej!

Bali

Hej allihopa

Vi har det bara bra. Var på det första hotellet i två dagar, standarden var dock i lägsta laget. Toaletten gick inte att spola, lapor var trasiga, det vita badkaret var grönt i botten, kylen fungerade inte osv. Vi provade surfa där också, det var jättesvårt. Men i onsdags så åkte vi upp till ett ställe som hette balian beach, alla som bodde där var proffssurfare. Så vi hyrde ett rum för ca 40 kr per natt och person och standarden var väl därefter. hehe :) Ingen AC fanns det och det var typ 40 grader på natten. Jag tror aldrig jag har svettats så mycket under en natt. Men vi överlevde. Som tur var.
Efter en hård natt åkte vi vidare till ett ställe som heter Lovina på nordsidan. Här är det typ bara pensinärer och inga vågor. Hotellet här är typ värsta lyxhotellet jämfört med de två tidigare. Men idag var vi iaf och snorklade, hittade dock inte Nemo, men en massa andra fiskar. Imorgon ska vi och bada i såna där varma källor klockan tio på morgonen. Och jo förresten, idag åt vi middag för 4 kr. Nudelsoppa med ägg. Och så apelsinjuice till det för 4 kr. Så en middag för 8 kr är väl helt okej.
Annat roligt som hänt udner resan är bland annat: Gubbjäveln(han kallade sig själv det) på flyget som blev full som ett ägg och bortförd av flygvärdinnorna. Att i bali sätter men duschen i ena änden av toan och avloppet i andra och däremellan sätter man toastol och handfat. Så man kan inte gå på toa ett dygn efter man har duschat utan att bli blöt om fötterna.

Nu ska vi sova! Godnatt.

Klicka på bilderna för större bild.